måndag 4 april 2016

Annie Lööf är tillbaka



Ja, så är allas vår favoritliberal tillbaka i maktens korridorer.

Så vad har hon hunnit åstadkomma då?


Tydligen så tycker Annie att bloggens realpolitiska budskap är obehagligt på något sätt. Eller så har hon kanske en liberal syn på yttrandefriheten? Hur som helst, min obetydliga blogg har några hundra läsare per dag och kanske en bra dag några tusen. Men bara om några större bloggrannar förärar mig med åter-tweetningar eller länkningar. Annars som för jag nog en ganska osynlig tillvaro i bloggosfären.

Men det är alltid intressant att se hur ett parti som ser sig själv som liberalt och frihetligt beter sig. Jag har ju skrivit lite kritiskt om Annie och hennes partis politik som vardande lite ska vi säga (o)realpolitiskt.

Men det är klart, inte har Annie personligen plockat bort mig. Det är nog bara en stackare i hennes stab som vill skydda Annie från realpolitiska lilla jag. Annie är säkert liberal och vill gärna lyssna på mig, eftersom jag är medlem i ett Alliansparti. Fast det är kanske hennes politiska inriktning som fäller nästa möjlighet till Alliansregering? För inte verkar hon följa bästa tjejgänget AKB och EBT när det gäller till exempel invandringspolitiken. Kanske vill hon vara lite av Alliansens Miljöparti, ungefär som Miljöpartiet är för Socialdemokraterna. Biter i det sura äpplet, men gnäller över skitpolitiken.

Annie, välkommen tillbaka. Dina röstsiffror kommer antagligen bli lika låga i valet 2018 som mina besökssiffror, om du fortsätter med den politiken som du för när det gäller viktiga systemhotande politikområden. Eller så får du fundera på hur du kan få ihop en allians med F!, vänsterpartiet och MP.

Än en gång, välkommen tillbaka till livets hårda skola.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar