tisdag 3 maj 2016

Den lönsamma invandringen

De som läst min blogg ett tag vet att jag har varnat för att kostnaderna börjar synas i kommunernas budgetutfall 2017 och framförallt 2018.

Nu har Sveriges Kommuner och Landsting visat på vad prognosen innebär i praktiken. Den fullständiga rapporten hittar ni här.

Självklart tonar man ner skatteökningen genom att tala om en höjning på "bara" två kronor. Bara för att sätta det i perspektiv, så innebär det att din KOMMUNALSKATT ökar med 500 kronor i månaden om du har en månadslön på 25.000 kronor. Utöver det så torde då landstingsskatten öka med 250 kronor i månaden. Så för att ha öppnat ditt hjärta lite extra mycket, så kommer du att ha nöjet att betala 750 kronor mer i skatt varje månad. Det blir 9.000 kronor mer i skatt för EN arbetande i hushållet. Då inte inräknat kommuner som har tagit extra "ansvar" genom stort flyktingmottagande och som sannolikt behöver öka skatterna ännu mer. Jag riktigt visualiserar "white flight" från dessa kommuner.

Glöm inte heller att dessa skattehöjningar kommer INTE att höja kvalitén på kommunala eller landstingstjänster. Det är snarare så att trots högre skatt, så kommer kvalitén att minska.

Själv får jag offra 14.400 kronor per år i solidaritet när skatterna höjs.

Min stilla undran till alla Netflix- och pizza-ekonomer är, när kommer min plånbok att märka att min ekonomi blir bättre av den lönsamma invandringen. Eller är det bara sagda pizza-ekonomers plånböcker som blir välfyllda av alla galor och jippon, där de förklarar hur bra och lönsam mångkulturen är? Med tillhörande skatteupplägg med företag, så att de inte behöver vara riktig lika solidariska som vi löneslavar.....

Nisse i Hökarängen måste kännas sig som en riktig vinnare nu när han läser nyheterna. :/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar